Diriya

ජාත්‍යන්තර වෙළඳපොලේ අභියෝග

ජාත්‍යන්තර වෙළඳපොලක් යනු සමාගමේ දේශීය මෙහෙයුම් රටෙහි භූගෝලීය සීමාවෙන් ඔබ්බට පවතින වෙළඳපලකි. එවැනි වෙලඳපොලවල් වලට ඇතුල් වීමෙන් ව්‍යාපාරයට නව වෙළඳපොලක් තුළ වර්ධනය වීමටත්, නව පාරිභෝගිකයින් වෙත ප්‍රවේශ වීමටත්, සංවිධානයේ හැකියාවන් ශක්තිමත් කිරීමට පහසුකම් සැලසේ. නමුත් මෙම ප්‍රතිලාභ කිසිවක් නොමිලේ නොලැබෙන අතර විශේෂයෙන්ම වෙළඳපොලේ අනෙකුත් ආයතනික දැවැන්තයින් හා සසඳන විට ශක්තිමත් හැකියාවන් සහ හැකියාවන් නොමැති කුඩා හා මධ්‍ය පරිමාණ ව්‍යවසායකයින්ට මෙම සමාගම් යම් යම් අභියෝගවලට මුහුණ දෙනු ඇත. ආයතනවල සමස්ත කාර්ය සාධනයට බාධාවක් විය හැකි ජාත්‍යන්තර වෙළෙඳපොළ වෙත ව්‍යාප්ත වීමට පෙර එවැනි සංවිධාන අවදානම ගණනය කර ගැනීම වැදගත් වේ.

කුඩා හා මධ්‍ය පරිමාණ ව්‍යවසායකයින් විශේෂයෙන්ම ජාත්‍යන්තර වෙළඳපොළට විවෘත වීමේදී මුහුණ දෙන අභියෝග තේරුම් ගැනීම ඉතා වැදගත් වේ. විශාලතම අභියෝගය වන්නේ ඉදිරිපත් කළ යුතු නිෂ්පාදන සඳහා අනාගත වෙළඳපල හඳුනා ගැනීම සඳහා දරනු ලබන පිරිවැය සහ ආයෝජනය කළ යුතු කාලයයි. ජාත්‍යන්තර වෙළඳපල නිසි ලෙස කළමනාකරණය කිරීමට අපොහොසත් වීම කාර්ය සාධනයට බලපෑම් කළ හැකි අතර සංවිධානයේ කීර්ති නාමයට හානි කළ හැකිය. නමුත් වෙළඳපොලේ ඇති අභියෝග නිවැරදිව සොයා ගැනීම සහ හඳුනාගෙන ඇති අභියෝග වලින් අනුගමනය කරන අවදානම අවම කිරීම සඳහා උපාය මාර්ග සැකසීම ජාත්‍යන්තර වෙළඳපොලේ සංවිධානයේ ක්‍රියාකාරිත්වය වැඩිදියුණු කිරීමේ හැකියාව සුරක්ෂිත කරනු ඇත.

ජාත්‍යන්තර වෙලඳපොලවල ව්‍යාපාර මුහුණ දෙන වඩාත් පොදු අභියෝග වන්නේ සංස්කෘතික වෙනස්කම්, භාෂා බාධක, නියාමන බාධක සහ වඩාත් වැදගත් ලෙස දැනටමත් ස්ථාපිත ශක්තිමත් ව්‍යාපාරවල දැඩි තරඟකාරිත්වය, විශේෂයෙන් පරිමාණ වාසි සහිත ආර්ථිකයන්ය.

ශ්‍රී ලංකාවේ විශාලතම තේ අපනයනකරුවෙකු වන Dilmah Tea, සංවර්ධනය වෙමින් පවතින ආර්ථිකයකට සහ සමාගම් අලෙවිකරණ ද්‍රව්‍යවලට වඩා සංස්කෘතික වශයෙන් වෙනස් වූ ඇමරිකා එක්සත් ජනපදය වෙත සිය මෙහෙයුම් ව්‍යාප්ත කිරීමට තීරණය කළේය, ඇමරිකා එක්සත් ජනපද වෙළඳපොළේ රසය සහ මනාපයන් සඳහා ප්‍රවේශයන් වෙනස් විය යුතුය. සමහර අභියෝග අපේක්ෂා කළ හැකි නමුත් බොහෝ අභියෝග ස්වයංසිද්ධ වන අතර වෙළඳපොලේ පැවැත්ම සඳහා ව්‍යාපාරික ආයතනවලින් ක්ෂණික ක්‍රියාමාර්ග ගැනීම අවශ්‍ය වේ.

අභියෝග

ජාත්‍යන්තර වෙළඳපල දක්වා ව්‍යාපාර ව්‍යාප්ත කිරීම නව වෙළඳපොලේ සංස්කෘතික වෙනස්කම් කෙරෙහි අවධානය යොමු කරන ලෙස සෑම වගකිවයුතු පාර්ශවයකටම මතක් කර දෙයි. සෑම ප්‍රජාවකටම, සෑම වෙළඳපලකටම තමන්ගේම අනන්‍ය වටිනාකම්, සිරිත් විරිත් සහ ව්‍යාපාර කරන ආකාරය ගරු කළ යුතු බව ව්‍යවසායකයින් සැලකිල්ලට ගත යුතුය. සංස්කෘතික වෙනස්කම් නිසි ලෙස හඳුනා ගැනීමෙන් ව්‍යාපාරික ගනුදෙනු වලදී වැරදි වැටහීම් සහ ඕනෑම ආකාරයක ගැටුම් වළක්වා ගත හැකිය. නිදසුනක් වශයෙන්, ශ්‍රී ලංකාවේ සන්දර්භය තුළ නිශ්ශබ්දතාවය බොහෝ විට ගෞරවයේ සලකුණක් ලෙස සලකනු ලබන අතර ඇමරිකා එක්සත් ජනපදයේ එය අකමැත්තක සලකුණක් විය හැකිය. ව්‍යාපාරික හවුල්කරුවන් දෙදෙනෙකු අතර ගිවිසුමක් අවසන් කිරීමේදී පවා මෙම සුළු කාරණා තේරුම් ගැනීමට අපොහොසත් වීම විශාල පිරිවැයක් දැරීමට සිදුවේ.

ජාත්‍යන්තර වෙළඳපොළට පිවිසීමේදී ව්‍යවසායකයින් මුහුණ දෙන තවත් විශාල අභියෝගයක් වන්නේ භාෂා බාධකයයි. ව්‍යාපාරික මෙහෙයුම්වල සාර්ථකත්වය සඳහා ඵලදායී සන්නිවේදනයක් අත්‍යවශ්‍ය වන අතර වැරදි සන්නිවේදනය සඳහා විශාල මුදලක් වැය විය හැකිය. පාරිභෝගිකයින්ගේ සහ හවුල්කරුවන්ගේ සිත් තුළ සබඳතා ගොඩනඟන අලෙවිකරණය සඳහා භාෂාව භාවිතා කිරීම ද වැදගත් අංගයකි. නිෂ්පාදිතය පාරිභෝගිකයින්ට ඒත්තු ගැන්වීමට සහ හවුල්කරුවන් සමඟ සමීප ගනුදෙනු කිරීමට පවා භාෂාව බාධකයක් ලෙස ක්‍රියා කරයි, ව්‍යාපාරික ලෝකයේ ශක්තිමත් දිගුකාලීන සබඳතා ගොඩනඟා ගැනීම ජාත්‍යන්තර වෙළඳපොලක සමාගමක වර්ධනය සඳහා ඉතා වැදගත් වේ. උදාහරණයක් වශයෙන්, ශ්‍රී ලංකාවේ තොරතුරු තාක්ෂණ සමාගමක් යුරෝපීය වෙළඳපොළට ඇතුළු වී දේශීයව කුලියට ගත් සේවකයින් සමඟ බොහෝ තාක්ෂණික වචන භාවිතා කරන්නේ නම් ක්‍රියාත්මක කරන ව්‍යාපෘතිවලට බලපානු ඇත. දේශීය භාෂාව භාවිතා කිරීම සඳහා, ව්‍යවසායකයින් සහ ව්‍යාපාරික සංවිධාන විසින් තාක්‍ෂණික ප්‍රභාෂාවන් ප්‍රවේශමෙන් ඉවත් කළ යුතුය.

ජාත්‍යන්තර වෙළඳපොළට පිවිසීමේදී මුහුණ දෙන ඊළඟ විශාලතම අභියෝගය වන්නේ විවිධ රටවල විවිධ පාලන ආයතන විසින් බලාත්මක කරන නියාමන අභියෝගයි. ඕනෑම ව්‍යාපාරික මෙහෙයුමක් සඳහා ජාත්‍යන්තර වෙළඳපල ලේඛන, තත්ත්ව ප්‍රමිතීන් සහ රෙගුලාසි වලට අනුකූල වීම අනිවාර්ය වේ. සමහර විට මෙම ක්‍රියාවලි ස්වභාවයෙන්ම සංකීර්ණ වන අතර කාලය ගත වේ.

තවත් අභියෝගයක් වනුයේ දැනටමත් ස්ථාපිත කර ඇති ව්‍යාපාරවලින් එල්ල වන තර්ජනය වන අතර එමඟින් වෙළඳපොළට ඇතුළු වීම, වෙළඳපල අල්ලා ගැනීම සහ වඩා වැදගත් ලෙස වෙළඳපල සුරක්ෂිත කිරීම අභියෝගයට ලක් වනු ඇත. එවැනි සමාගම් වෙළඳපොලේ ශක්තිමත් සන්නාම පැවැත්මක් ඇති අතර පරිමාණ ආර්ථිකයන් භුක්ති විඳීමෙන් ඔවුන්ට විශාල පාරිභෝගික පදනමක් සුරක්ෂිත වනු ඇත. මෙම තත්වයන් ජාත්‍යන්තර වෙළඳපොළට ඇතුළු වන නව සමාගම්වලට ඔවුන්ගේ පිරිනැමීමේදී නිර්මාණශීලී වීමට බල කෙරෙනු ඇති අතර එය සාම්ප්‍රදායික වෙළඳපල කඩාකප්පල් කළ හැකි අතර එය ලොව පුරා Uber, Netflix වර්ධනයත් සමඟ පැහැදිලි විය.

ඉහත අභියෝගවලට අමතරව බදු අයකිරීම්, තීරුබදු ප්‍රතිපත්ති සහ වඩාත් වැදගත් ලෙස විනිමය අනුපාතවල උච්චාවචනයන් සම්බන්ධයෙන් ව්‍යවසායකයන්ට ප්‍රවාහන ආශ්‍රිත  අභියෝගයන්ට මුහුණ දීමට සිදුවේ. ප්‍රවාහන සම්බන්ධ අභියෝග විසඳීමට අපොහොසත් වීමෙන් සමාගමේ නිෂ්පාදන පිරිනැමීම් නියමිත වේලාවට සහ වඩාත්ම ලාභදායී ලෙස ඉලක්ක වෙළඳපොළට ලබා ගැනීමේ තර්ජනයක් එල්ල කරනු ඇත. විනිමය අනුපාත උච්චාවචනයන් සහ බදුකරණයන් මෙහෙයුම්වල ලාභදායීතාවයට සෘජුවම බලපාන අතර ජාත්‍යන්තර වෙළඳපොළට පිවිසීමට පෙර ව්‍යාපාර මෙහෙයුම්වල සෑම ක්‍රියාවකම ශක්‍යතාව තක්සේරු කිරීම අත්‍යවශ්‍ය වේ.

අභියෝග ජය ගැනීම

ශක්‍යතා තක්සේරු කිරීම් ඇතුළුව පරිපූර්ණ වෙළඳපල පර්යේෂණයක් පැවැත්වීම ඕනෑම ව්‍යවසායකයෙකුට හෝ ව්‍යාපාරික සංවිධානයකට ජාත්‍යන්තර වෙළඳපොළකට ඇතුළු වීමට තීරණය කිරීමේ පළමු පියවර විය යුතුය. වෙළඳපල පර්යේෂණ මගින් ඉලක්ක වෙළඳපල විශ්ලේෂණය කරනු ඇත, අදාළ වෙළඳපලේ අවශ්‍යතා සහ වුවමනා අවබෝධ කර ගැනීම ද වෙළඳපොලේ ඇති විශාලතම තර්ජන අවබෝධ කර ගැනීම සඳහා ඉතා අත්‍යවශ්‍ය වන තරඟකාරී භූ දර්ශනය පිළිබඳ අවබෝධයක් ලබා දෙනු ඇත. වෙළඳපල පර්යේෂණ ජාත්‍යන්තර වෙළඳපොලකට ඇතුළුවීමේදී කළ යුතු මූලික කාර්යය වනු ඇත, මන්ද එය වෙළඳපොලේ පවතින අවස්ථා සහ වළක්වා ගත යුතු වඩාත්ම කැපී පෙනෙන අන්තරායන් ද පෙන්වනු ඇත. වෙළඳපල පර්යේෂණ හරහා අදාළ ජාත්‍යන්තර වෙළඳපොළට ඇතුළු වීමේදී ඇති විය හැකි අවදානම් හඳුනා ගැනීමට හැකි වන අතර හඳුනාගත් අවදානම් කළමනාකරණය සඳහා උපාය මාර්ග සැකසීමට ව්‍යවසායකයින්ට මෙය උපකාර වනු ඇත. සමහර අවදානම් සාධක දේශපාලන අස්ථාවරත්වය, ආර්ථික අස්ථාවරත්වය සහ වෙනත් සංස්කෘතික සාධක සමඟ සම්බන්ධ විය හැකි බැවින් විස්තීර්ණ සූදානම බොහෝ අභියෝග ජය ගැනීමට පහසු වනු ඇත.

වටිනාකම් දාමය ඕනෑම ව්‍යාපාරයක තවත් මූලික අංගයක් වන අතර එබැවින් දේශීය හවුල්කරුවන් සමඟ ශක්තිමත් සබඳතා ගොඩනගා ගැනීම නව ජාත්‍යන්තර වෙළඳපොළකට පිවිසීමේදී මුහුණ දිය හැකි අභියෝග කිහිපයක් ජය ගැනීමට උපකාරී වන තවත් වැදගත් අංගයකි. එවැනි දේශීය සබඳතා ගොඩනඟා ගැනීම සම්පත් වෙත ප්‍රවේශය ලබා දෙන අතර දේශීය ව්‍යාපාරික මෙහෙයුම් හරහා කිසිදු කරදරයකින් තොරව මෙහෙයුම් සිදු කර ගැනීමට හැකියාවක් ඇත. දේශීය හවුල්කරුවන් පාරිභෝගිකයින් සමඟ විශ්වාසය සහ  ශක්තිමත් සන්නාම ප්‍රතිරූපයක් ගොඩනඟා ගැනීමට සහතික වන අතර එමඟින් සමාගමට සහ හවුල්කරුවන්ට ජයග්‍රාහී තත්වයක් ඇති වේ.

තවත් වැදගත් කරුණක් නම්, ව්‍යවසායකයින් විසින් නිෂ්පාදනයට අනුව නිෂ්පාදන පිරිනැමීම් අභිරුචිකරණය කිරීමට උත්සාහ කළ යුතු අතර, ඇසුරුම්කරණය, අලෙවිකරණ ප්‍රවේශයන් සාර්ථක ආකාරවලින් දේශීය වෙළඳපල රසයට සහ මනාපයට අනුවර්තනය වීමෙන් අදාළ ජාත්‍යන්තර වෙළඳපොලේ ව්‍යාපාරයට සාර්ථක වීමට ඇති අවස්ථා වැඩිදියුණු කළ හැකිය. 

ක්ෂණිකව ආමන්ත්‍රණය කිරීමට අවශ්‍ය අනපේක්ෂිත අභියෝග ඇති විය හැකි ආකාර සැලසුම් කර ගැනීම අත්‍යවශ්‍ය වන අතර වෙළඳපොලේ නව වර්ධනයන්ට අනුවර්තනය වීමට නම්‍යශීලී වන අතරම ව්‍යවසායකයින් ඉවසිලිවන්ත විය යුතුය. වැරදිවලින් ඉගෙන ගෙන ඉදිරියට යාමට ව්‍යවසායකයෙකුට මුහුණ දීමට සිදුවන ඕනෑම ආකාරයක අභියෝගයක් ජය ගැනීම අත්‍යවශ්‍ය වේ.

සාර්ථක කතා

Dilmah යනු 1988 දී මෙරිල් ජේ. ප්‍රනාන්දු මහතා විසින් ආරම්භ කරන ලද ලෝක ප්‍රකට සන්නාමයක් වන අතර එය රටවල් 100 කට අධික සංඛ්‍යාවක ක්‍රියාත්මක වේ. ගුණාත්මක, තිරසාර භාවිතයන් සහ නව්‍ය අලෙවිකරණ ප්‍රවේශයන් සඳහා වූ කැපවීම බොහෝ වේදිකාවල ශ්‍රී ලංකාවේ මුහුණුවර බවට පත්වීමට Dilmah උපකාර වී ඇත. Dilmah බොහෝ ව්‍යවසායකයින්ට සහ ව්‍යාපාරික ව්‍යාපාරවලට ඔවුන්ගේ සාර්ථකත්වයේ උච්චතම අවස්ථාව කරා යන ගමනේ සැබෑ ආදර්ශයක් වී ඇති අතර ඔවුන්ගේ ආයතනික පුරවැසිභාවය ක්‍ෂේත්‍රය තුළ ලකුණු කර ඇත.

MAS Holdings ආයතනය 1978 වසරේ මහේෂ් අමලීන් මහතා විසින් ආරම්භ කරන ලද්දේ මෙරට ඇඟලුම් කර්මාන්තය ව්‍යාප්ත කිරීම සහ කර්මාන්තයට අදාළ සදාචාරාත්මක ප්‍රමිතීන් සමඟ ශක්තිමත් තත්ත්ව ප්‍රමිතියක් ස්ථාපිත කිරීමේ දැක්ම ඇතිවය. MAS Holdings දැන් විශාල විදේශ මුදල් ගලා ඒමක් සහතික කරන විශාලතම ව්‍යාපාරයකි. ප්‍රධාන වශයෙන් ඇමරිකා එක්සත් ජනපදයේ සහ යුරෝපීය ප්‍රදේශවලින් සේවාදායකයින් සුරක්ෂිත කරන අතරම සමාගම විසින්ම ලොව පුරා බොහෝ කලාප වෙත සිය මෙහෙයුම් ව්‍යාප්ත කර ඇත.

එබැවින්, ජාත්‍යන්තර වෙළඳපොලේ සාර්ථකත්වය සඳහා ප්‍රධාන වශයෙන් රඳා පවතින්නේ ව්‍යවසායකයින් හෝ ව්‍යාපාර ව්‍යාපාර විසින් සිදු කරනු ලබන පරිපූර්ණ වෙළඳපල පර්යේෂණ මත පදනම් වූ උපාය මාර්ග ගවේෂණය කිරීම මත ය. එවැනි පර්යේෂණ තරඟකාරී භූ දර්ශනය ඇතුළුව නව වෙළඳපොළට පිවිසීමේදී අභියෝග පිළිබඳ අවබොදයක් ලබා දෙනු ඇත. ජාත්‍යන්තර ව්‍යාපාරික ඉලක්ක සාර්ථක කර ගැනීම සඳහා දේශීය හවුල්කරුවන් සමඟ ශක්තිමත් සබඳතා ගොඩනඟා ගනිමින් ඵලදායී උපාය මාර්ග සමඟින් අවදානම කළමනාකරණය කර ගැනීමට ව්‍යවසායකයින්ට ජාත්‍යන්තර වෙළඳපොළට ඇතුළු වීමට බොහෝ අවස්ථාවන් තිබේ.


මෙම අන්තර්ගතය CeFEnI/COSME විසින් පහසුකම් සපයන ලද අතර ශ්‍රී ජයවර්ධනපුර විශ්ව විද්‍යාලය, කෝට්ටේ විසින් සකස් කරන ලදී.

Exit mobile version