Diriya

නව ව්‍යාපාරයක් ආරම්භ කිරීමට පෙර වෙළෙඳපොළ සමීක්ෂණයක් සිදු කිරීම වැදගත් වන්නේ ඇයි?

ශ්‍රී ලාංකිකයන් අතරින් බහුතරයක් ව්‍යවසායකයින් බවට පත්වෙමින් සිටින අතර ඔවුන් දිගින් දිගටම නව ව්‍යාපාර ආරම්භ කිරීමේ ප්‍රවණතාවක් පෙන්නුම් කරමින් සිටී. නමුත් එසේ ව්‍යාපාර ආරම්භ කිරීමට පෙර ඔවුන් කෙතරම් දුරට ඒ පිළිබඳ පර්යේෂණ සිදු කරනවා ද?

ශ්‍රී ලාංකික ව්‍යවසායකයින්, කුඩා හා මධ්‍ය පරිමාණ ව්‍යවසායකයින් සහ ආරම්භක සමාගම් (Startups) විසින් ව්‍යාපාරයක් ආරම්භ කිරීමට ප්‍රථමයෙන් සලකා බැලිය යුතු කරුණු රාශියක් ඇත. පහත ඇත්තේ එසේ අවධානය යොමු කළ යුතු ප්‍රධානතම පර්යේෂණ ක්ෂේත්‍ර කිහිපයක් වේ:

වෙළෙඳපොළ පර්යේෂණ:

●          අන්තරයක්/ වෙනස හඳුනා ගන්න:

ඔබේ ව්‍යාපාරය හට විසඳිය හැකි ගැට‍ළු මොනවා ද, නැතිනම් එයට සම්පූර්ණ කළ හැකි අවශ්‍යතා මොනවා ද?

ඔබේ නිෂ්පාදනය හෝ සේවය සඳහා ඉල්ලුමක් තිබේ ද?

ඔබේ ඉලක්කගත පාරිභෝගිකයන් මෙන්ම ඔවුන්ගේ අවශ්‍යතා හඳුනා ගැනීම ද මෙහි දී අතිශයින් වැදගත් වේ. උදාහරණයක් ලෙස, ඔබේ ව්‍යාපාරය ආරම්භ කිරීමට යන්නේ අධි-වියදම් කලාපයක නම්, ඔවුන් සපත්තු අලුත්වැඩියා කිරීමේ ව්‍යාපාරයක් භාවිතා කරාවි ද?

●          තරගකරුවන් විශ්ලේෂණය:

ඔබේ තරගකරුවන් කවුද? ඔවුන්ගේ ශක්තීන් සහ දුර්වලතා මොනවා ද?

ඔබ ඔවුන්ගෙන් වෙනස් වන්නේ කෙසේ ද?

උදාහරණ – ඔබ විදුලි ආලෝක උපාංග අලෙවි කරන්නේ නම්, ඔබේ නිෂ්පාදන වෙනස් වන්නේ කෙසේ ද?

මිල අනුව ද, නැතිනම් ගුණාත්මක භාවය අනුව ද?

එම ප්‍රදේශය තුල මින් පෙර ඔබට සමාන ව්‍යාපාරයක් ආරම්භ වී, නමුත් එය සාර්ථක වී නැති ද? එසේ නම් ඒ ඇයි?

එසේ නම්, ඔබ වඩාත් හොඳින් ක්‍රියා කළ යුත්තේ කෙසේ ද?

●          කර්මාන්තයේ ප්‍රවණතා:

ඔබට අදාළ කර්මාන්තයේ වත්මන් ප්‍රවණතා මොනවා ද?

ඔබේ ව්‍යාපාරයට බලපෑම් කළ හැකි යම් රෙගුලාසි හෝ වෙනස්කම් ඉදිරියේ දී පැමිණීමට නියමිත ද?

උදාහරණ – ඔබ යමක් ආනයනය කිරීමට අදහස් කරයි නම් සහ ඒ සඳහා අධික බද්දක් පනවා ඇත්නම්, ඔබට අනෙක් අලෙවිකරුවන් සමග තරඟ කිරීමට නොහැකි වනු ඇත.

●          පිහිටීම සහ ගැනුම්කරුවන්:

ඔබ අලෙවි කරන්නේ කොහේ ද? අන්තර්ජාලය ඔස්සේ ද, නැතිනම් වෙළෙඳසැලක් හරහා ද? වෙළඳසැලක් හරහා නම්, එය පිහිටා ඇත්තේ ඔබේ නිෂ්පාදනය වෙත ආකර්ෂණය ඇද ගන්නා ස්ථානයක ද?

එම ප්‍රදේශයේ සිටිනා පුද්ගලයින් හට ඔබේ නිෂ්පාදනය මිල දී ගැනීමට තරම් වත්කමක් තිබේ ද, නැතිනම් එය ඔවුන්ගේ ආකර්ෂණය දිනා ගැනීමට සමත් වේ ද?

උදාහරණ – අඩු ආදායම්ලාභී ප්‍රදේශයක දී, ඉහළ සන්නාමයක අත්බෑග් අලෙවි කිරීම එතරම් සුදුසු නොවේ.

ව්‍යාපාර සැලසුම්කරණය:

●          ව්‍යාපාරයේ ආකෘතිය:

ඔබේ ව්‍යාපාරය ආදායම් උපයන්නේ කෙසේ ද?

ඔබේ මිලකරණය සම්බන්ධව ඇති උපායමාර්ග මොනවා ද?

ඔබ විසින් අලෙවි කිරීමට සැලසුම් කර ඇති මිල මගින් ඔබට ලාභයක් ලබා ගත හැකි ද?

●          මූල්‍ය ප්‍රක්ෂේපන:

ඔබේ ආදායම, වියදම් හා ලාභාංශ පුරෝකථනය කරන මූල්‍ය සැලැස්මක් නිර්මාණය කරන්න. මෙය ඔබට අරමුදල් සුරක්ෂිත කර ගැනීමට සහ ඔබේ ප්‍රගතිය නිරීක්ෂණය කිරීම සඳහා සහය වනු ඇත.

●          නීතිමය සහ නියාමන අවශ්‍යතා: ඔබේ ව්‍යාපාරය නීත්‍යනුකූල ලෙස පවත්වා ගෙන යෑම සඳහා ඔබට අවශ්‍ය කරන බලපත්‍ර සහ අවසරයන් මොනවා ද? ඔබේ කර්මාන්තයට අදාළ නීතිමය පැතිකඩ අවබෝධ කරගන්න.

ශ්‍රී ලංකාවේ දී වැදගත් වන අමතරව සලකා බැලිය යුතු දේවල්:

●          රජයේ ආධාර වැඩසටහන්:

ශ්‍රී ලංකා රජය විසින් ව්‍යවසායකයන් වෙත විවිධ වැඩසටහන් පිරිනමනු ලබයි. මේවා පිළිබඳව සොයා බලා ඔබ ඒ සඳහා සුදුසුකම් ලබන්නේ දැයි පරීක්ෂා කර බලන්න.

●          අරමුදල් සොයා ගැනීම:

ඔබ, ඔබේ ව්‍යාපාරයට අවශ්‍ය ප්‍රාග්ධනය සපයා ගන්නෙ කෙසේ ද?

ඒ සඳහා ණය පහසුකම්, ප්‍රදාන, හෝ පෞද්ගලික ආයෝජන වැනි විකල්ප පිළිබඳ ව සොයා බලන්න.

●          සියුම් සංස්කෘතික විධික්‍රම:

ඔබේ ව්‍යාපාරයේ මෙහෙයුම් හෝ අලෙවිකරණ උපායමාර්ග කෙරෙහි බලපෑ හැකි සියලු ම සංස්කෘතික සාධක පිළිබඳ ව සලකා බලන්න.

ඔබේ පර්යේෂණය ආරම්භ කිරීම සඳහා උපකාරී විය හැකි මූලාශ්‍ර කිහිපයක් පහතින් දැක්වේ:

●          ශ්‍රී ලංකා වාණිජ මණ්ඩලය (ශ්‍රී ලංකා වාණිජ මණ්ඩලයේ නිල වෙබ් අඩවිය) විසින් ව්‍යවසායකයන් වෙත අවශ්‍ය සම්පත් සහ සහයෝගය පිරිනමනු ලබයි.

●          ශ්‍රී ලංකා ආයෝජන මණ්ඩලය (ශ්‍රී ලංකා ආයෝජන මණ්ඩලයේ නිල වෙබ් අඩවිය) විසින් ආයෝජන අවස්ථා සහ ව්‍යාපාර ලියාපදිංචි කිරීම පිළිබඳ ව වැදගත් තොරතුරු සපයනු ලබයි.

●          ජාතික ව්‍යවසාය සංවර්ධන අධිකාරිය (NEDA) (NEDA හි නිල වෙබ් අඩවිය) විසින් ව්‍යවසායකයන් වෙත පුහුණු සහ උපකාරී වැඩසටහන් පිරිනමනු ලබයි.

●          අපනයන සංවර්ධන මණ්ඩලය – ඔබ අපනයන ව්‍යාපාරයක් ආරම්භ කිරීමට සැලසුම් කරන්නේ නම්, ඔවුන් ඔබට අවශ්‍ය දැනුම ලබා දෙමින් සහය වනු ඇත.

මතකයේ තබා ගන්න, ඔබේ සාර්ථකත්වයේ විය හැකියාව ඉහළ නංවා ගැනීම සඳහා, හොඳ පර්යේෂණයක් කිරීම අතිශයින් ම වැදගත් දෙයකි. වෙළඳපොළ හඳුනා ගැනීමෙන්, ඔබේ ව්‍යාපාරය සූක්ෂ්ම ලෙස සැලසුම් කිරීමෙන්, සහ පවත්නා සම්පත්වලින් උපරිම ප්‍රයෝජන ගැනීම මගින්, ඔබ ශ්‍රී ලංකාව තුල සාර්ථක ව්‍යවසායකයකු බවට පත් වීමේ මාර්ගයේ ඉහළටම ගමන් කරනු ඇත.

සුබ පැතුම් – ‘දිරිය’ කණ්ඩායම


>>>ගැලපෙන market segment එක හඳුනගන්න ක්‍රම 3ක්

Exit mobile version