Diriya

ඵලදායී පාලන මෙවලමක් ලෙස අයවැයකරණය

Image by Steve Buissinne from Pixabay

ව්‍යාපාර සන්දර්භය තුළ, “අයවැයකරණය” හෙවත් “අයවැය සකස් කිරීම”, යම් කාල සීමාවක් තුළ ලැබිය යුතු උපකල්පිත ආදායමට ප්‍රමුඛතාවය දීමට හා වියදම් කිරීමට සැලසුම් කිරීමේ ක්‍රියාවලිය ලෙසින් අර්ථ දැක්විය හැක. ඉහතින් සඳහන් දෑ ඔබ හට එක්වරම නොවැටහුණා නම් ඒ ගැන පුදුම වන්නට එපා. මාහටද එය කියැවූ මුල්ම අවස්ථා හතරේදීම වටහාගැනීමට නොහැකි වුණා. පහසුවෙන් වටහාගත හැකි වන පිරිදි මා එය කොටසින් කොටස පැහැදිලි කරන්නම්.

අයවැයකරණය  කුමක්ද යන්න පිළිබඳව ඔබට කිසිම අදහසක් නොමැති බව ඔබ සිතන්නේ නම් එය මුලාවකි. එය සැබැවින් ම අප විසින් දිනපතා මෙන්ම මාස්පතා කරන්නට යෙදෙනා දෙයකි. ඇතැම්විටෙක මෙම ලිපිය කියැවීමට පෙරාතුව ඔබ විසින් යම් අයවැයකරණයක් සිදු කරන්නටද ඇති. මෙම ලිපිය ඉක්මණින් කියවා, ඉන් පසු පැයක කාලයක් විකාශනය වන ටෙලි නාට්‍යයක් නැරඹීමට ඔබ සැලසුම් කරන්නට ඇති. මෙයද එක්තරා අන්දමක අයවැයකරණයක් වේ. අපහට ඇති වටිනාම සම්පත වන කාලය අප විසින් අයවැයකරණයකට ලක් කරන්නේ එලෙසිනි. දවසේ පැය විසි හතරෙන් “පැයක” කාලයක් ඔබ ටෙලි නාට්‍යයක් සඳහා වෙන් කරනු ලබනවා. ඉහතකී සංකල්පය දැන් ඔබට වැටහෙන්නට ඇතැයි මම විශ්වාස කරමි. මීළඟට අපි අයවැය සැකසීමේ පියවර සාකච්ඡා කරමු.

අයවැය සැකසීමේ ක්‍රියාවලියේ ප්‍රධාන පියවර

පියවර 1: වෙළඳපොළ තත්ත්වය තක්සේරු කරන්න.

පියවර 2: වර්තමාන වෙළඳපළ පරිසරය තුළ ඔබේ ඉලක්කය ඉටු කරගත හැකි දැයි පරීක්ෂා කරන්න

පියවර 3: පිරිවැය සලකා බලන්න

පියවර 4: දැන්, ඔබේ ඉලක්ක සඳහා අරමුදල් සපයන්නේ කෙසේදැයි පරීක්ෂා කරන්න.

ඉහත සියලු තොරතුරු එක් රැස් කරගත් පසු අයවැය සැකසීම ඇරඹීමට අවැසි සියලු කරුණු ඔබ සතුව ඇත.

පාලන මෙවලමක් ලෙස අයවැය භාවිතා කිරීම.

අයවැයක් පිළියෙළ කරන්නේ කෙසේද යන්න පිළිබඳව දැන් ඔබ පැහැදිලි අදහසකින් සමන්විත බැවින්, මෙම ලිපියෙහි වඩාත්ම සිත්ගන්නාසුලු අංගයට යමු. මුදල් ගලා ඒම සහ පිටතට ගලායාම ප්‍රශස්ත මට්ටමින් සමතුලිත කිරීම ඉතා අපහසු කාර්යයක් බව අප හොඳින් දන්නා දෙයකි. වඩා හොඳ  මුදල් ගලා ඒමක් ඇති විට ව්‍යාපාරය හොඳ මට්ටමක පවතිනවාක් මෙන්ම මුදල් ගලා ඒම දුර්වල වූ විට ව්‍යාපාරය දුර්වල වීම ස්වාභාවිකය. අයවැයක් ඇති විට, ඔබේ මුදල් පිටතට ගලායාම කළමනාකරණය කළ හැකි අතර එමඟින් අනපේක්ෂිත මුදල් ගලා යාමක් සිදු වූවද ව්‍යාපාරය ස්ථාවරව පවත්වා ගැනීමට හැකියාවක් පවතී. “නමුත් ඒ කෙසේද?” ලෙසින් ඔබට පැණයක් මතුවිය හැක. ඔබට අවම කළ හැකි පිරිවැය වර්ග කිහිපයක් මෙන්ම ඔබේ විකුණුම් ප්‍රතිදානය නොසලකා ඔබ විසින් අනිවාර්‍යයෙන්ම දැරිය යුතු වන වියදම් කිහිපයක් ද තිබේ. පිරිවැය පාලනය කිරීමේදී සෑම වර්ගයකම පිරිවැය වෙනස් ලෙස සැලකිය යුතුය. ඒවා මොනවාදැයි සොයා බලමු.

විචල්‍ය  පිරිවැය සහ ස්ථාවර පිරිවැය

විචල්‍ය පිරිවැය යනු නිමැවුමේ වෙනසක් අනුව වෙනස් වන පිරිවැය වර්ග වේ. එනම්, ඔබේ නිෂ්පාදනය වැඩි කරනා විට, නිෂ්පාදන පිරිවැය හා ඊට ප්‍රතිලෝමව විචල්‍ය පිරිවැය අනිවාර්යයෙන්ම ඉහළ යාම සිදුවේ. (උදා: අමුද්‍රව්‍ය පිරිවැය හා ඇසුරුම්කරණ පිරිවැය). අප මේ ආකාරයේ වියදම් අවම කරන්නේ කෙසේද?

මීළඟට වැදගත් වන්නේ ස්ථාවර පිරිවැයයි. ස්ථාවර පිරිවැය යනු විචල්‍ය පිරිවැයට ප්‍රතිවිරුද්ධාර්ථයයි. එනම්, නිෂ්පාදන මට්ටම්වල වෙනස්වීම් සමඟ විචල්‍ය නොවේ. නිෂ්පාදන මට්ටම් කෙතරම් ඉහළ ගියද ,අඩු වූවද, ස්ථාවර පිරිවැය එලෙසම පවතී. (උදා: කුලී ගෙවීම් හා රක්ෂණය). “ඒවා වෙනස් නොවන්නේ නම්, පාලනය කරන්නේ කෙසේද?” යනුවෙන් ඔබ කල්පනා කරනවා නොඅනුමානය. විකුණුම් පාර්ශවයේ  වියදම් අඩු කිරීමෙන් ඔබේ ස්ථාවර වියදම් අඩු නොවනු ඇත. කෙසේ වතුදු, නිවැරදි පියවර අනුගමනය කිරීමෙන් ඔබට ස්ථාවර පිරිවැයේ මට්ටම පහත හෙළිය හැක.

පිරිවැය වර්ග ගැන වැඩි විස්තර දැන ගැනීම සඳහා, පිරිවැය පිළිබඳ දිරිය ලිපිය කියවන්න.

අවසාන වශයෙන් අපි ඉහත සටහන් කරන්නට යෙදුණු කාරණාවන්හි සාරාංශයකට පැමිණෙමු. අයවැයක් යනු  ඔබේ අනාගත මුදල් ගලා ඒම සහ පිටතට ගලායාම කළමනාකරණය කිරීමට භාවිතා කළ හැකි වැදගත් පාලන මෙවලමකි. ඔබේ අපේක්ෂාවන් සහ ඒවායේ ශක්‍යතාවයන් ප්‍රවේශමෙන් සැලසුම් කර ඒවා ලිඛිතව තබාගන්න. ඉන්පසු, ඉදිරි කාලය තුළ ඔබ දරන්නේ කුමන ආකාරයේ වියදම්ද යන්න විශ්ලේෂණය කරන්න. පිරිවැය වර්ගය මත පදනම්ව, පිරිවැය අඩු කිරීමට කටයුතු කරන්න. එවිට ඔබට තත්ත්වයෙන් උසස් අයවැයක් ඉතිරි වන අතර එමඟින් ඔබේ සංවිධානය බිඳවැටීම වැළක්වීමට හැකි වනු ඇත.

Exit mobile version