spot_imgspot_img

සුළු හා මධ්‍ය පරිමාණ ව්‍යවසායකයෙකු ලෙස කඩාකප්පල්කාරී වෙනසකට ඔරොත්තු දීම

සියලුම ව්‍යාපාර සහ සේවා ස්ථාන මේ දිනවල යම් යම් වෙනස්වීම් අත්විඳින නමුත්, සමහර වෙනස්කම් අනෙක් ඒවාට වඩා ව්‍යාපාරයකට බලපායි. මේවා කඩාකප්පල්කාරී වෙනස්කම් ලෙස හැඳින්වේ. මේවා සාමාන්‍යයෙන් සිදුවන්නේ, පාරිභෝගික අපේක්ෂාවන්ගේ වෙනස්වීම් නිසා වේ. මෙම වෙනස්කම් ඇත්ත වශයෙන්ම පාරිභෝගික අපේක්ෂාවන්ට හි වෙනස්කම් ඇති කළ හැකි අතර, විවිධ ව්‍යාපාර පරිණාමය වන ආකාරය කෙරෙහි ප්‍රබල බලපෑමක්ද ඇති කළ හැකිය. කඩාකප්පල්කාරී වෙනස්කම් වලට බලපාන මූලධර්ම සහ සාධක අවබෝධ කර ගැනීම සමාගම් නායකයින්ට මෙම වෙනස්වීම් වලට පූර්වගාමීව අනුවර්තනය වීමට උපකාරී වේ.

කඩාකප්පල්කාරී වෙනසක් යනු කුමක්ද?

කර්මාන්තයක හෝ ව්‍යාපාරයක මූලික සංකල්ප සහ ක්‍රියාවලීන් මාරු වීමට පටන් ගන්නා විට කඩාකප්පල්කාරී වෙනසක් සිදු වේ. කුඩා වර්ධක වෙනස්කම් මඟින් ව්‍යාපාරවලට සහ ඔවුන්ගේ සේවකයින්ට කාලයත් සමඟ සෙමින් අනුවර්තනය වීමට ඉඩ සලසන අතර, කඩාකප්පල්කාරී වෙනස්කම් සඳහා බොහෝ විට තම සමාගමට දිගු කාලීනව පැවතිය හැකි බව සහතික කිරීම සඳහා සමාගම් නායකත්වයේ ඉහළ මට්ටමේ උපාය මාර්ගික ප්‍රතිචාර අවශ්‍ය වේ. කඩාකප්පල්කාරී වෙනසක් සිදු වූ විට, නව සංස්කෘතික අපේක්ෂාවන් හෝ තාක්ෂණික වර්ධනයන් හේතුවෙන් වත්මන් නිෂ්පාදන සහ වැඩ පද්ධතිවල වටිනාකම අහිමි විය හැකිය. කඩාකප්පල්කාරී වෙනසක් ව්‍යාපාර ගනුදෙනුකරුවන් සහ ඔවුන්ගේ සේවකයන් සමඟ අන්තර් ක්‍රියා කරන ආකාරය කෙරෙහිද බලපායි.

කඩාකප්පල්කාරී වෙනසක් සඳහා හොඳ උදාහරණයක් වන්නේ ශ්‍රී ලංකාවේ පවතින ආර්ථික අර්බුදයයි. ඉහළ යන ජීවන වියදම පාරිභෝගික හැසිරීම් වෙනස් කර ඇත්තේ මිනිසුන්ට ඔවුන්ගේ මිලදී ගැනීමේ ශක්තිය පහත වැටීම, උද්ධමනය ඉහළ යාම සහ ඔවුන්ගේ මූල්‍ය සුරක්ෂිතතාවයට තර්ජනයක් දැනෙන බැවිනි. මේ හේතුවෙන් ඔවුන් වියදම් කිරීමට තෝරා ගන්නා ආකාරය සහ ඔවුන් ආයෝජනය කිරීමට තෝරා ගන්නා දෙයට සෘජු බලපැම් එල්ලවේ. මෙතෙක් පැවති ජනප්‍රිය නිෂ්පාදන සහ මීට වසරකට පෙර ඔවුන් ගෙන ආ සේවාවන් දැන් සාප්පු ලැයිස්තුවෙන් සම්පූර්ණයෙන්ම ඉවත් කළ හැකිය, මන්ද ඒවා දැන් ‘සුඛෝපභෝගී භාණ්ඩ’ බවට පත්ව ඇති නිසාවෙන්ය.

එසේනම්, සුළු හා මධ්‍ය පරිමාණ ව්‍යවසායකයෙකු ලෙස ඔබට කඩාකප්පල්කාරී වෙනසකින් බේරෙන්නේ කෙසේද?

ඔබගේ පදනම සැමවිටම ශක්තිමත්ව තබාගන්න

ඔබට බහුවිධ කඩාකප්පල්කාරී වෙනස්කම් ඔස්සේ සාර්ථකව සැරිසැරීමට හැක්කේ ඔබම මනාව පදනම් වූ පුද්ගලයෙක් නම් පමණි. ඇත්ත වශයෙන්ම, පදනම් වීම විවිධ ව්‍යවසායකයින්ට සහ ව්‍යාපාරවලට විවිධ දේ අදහස් කරනු ඇත. කෙසේ වෙතත්, පොදුවේ ගත් කල, ප්‍රතිපෝෂණය පදනම් වී සිටීමට ප්‍රබල ක්‍රමයකි. ඔබ නායකත්වය දෙන අය, ගනුදෙනුකරුවන් සහ ඔබ සමඟ අවංක වීමට කැමති මිතුරන්ගෙන් ඔබ නිතිපතා ප්‍රතිපෝෂණ ඉල්ලා සිටිය යුතුය. බොහෝ විට, බාධා හඳුනා ගැනීමට අපොහොසත් වීම ස්වයං දැනුවත්භාවයේ අසාර්ථකත්වය ද ඔබට බලපැම් ඇති කල හැක. ඔබ සැබවින්ම කවුරුන්ද යන්න, සහ ඔබ කවුරුන්ද යන්න මත පදනම් වී සිටීම, ඔබ නොසලකා හැරීමට කැමති යථාර්ථයන් දැකීමට ඔබේ ඇස් පුහුණු කර තබා ගැනීද උපකාරී වේ. ඇත්ත වශයෙන්ම, ඔබ වඩා හොඳින් පදනම් වී ඇති තරමට, ඔබේ ව්‍යාපාරය ශක්තිමත් වනු ඇත.

වෙනස්කම් වලට මුහුණ දීම සඳහා හැකියාවන් නිර්මාණය කිරීම

ක්‍රියාවලි, සම්පත් තරම් නම්‍යශීලී හෝ අනුවර්තනය නොවන අතර, අගයන් ඊටත් වඩා අඩු නම්‍යශීලී වේ. එබැවින් ඔබ කඩාකප්පල්කාරී වෙනස්කම් හරහා ආමන්ත්‍රණය කළත්, තිරසාරව හෝ නව්‍යකරණය කළත්, ඔබේ ව්‍යාපාරයට නව හැකියාවන් අවශ්‍ය වනු ඇත. වෙනත් වචන වලින් කිවහොත්, කළමනාකරුවන් විසින් එම හැකියාවන් වර්ධනය කළ හැකි නව ආයතනික අවකාශයක් නිර්මාණය කළ යුතුය. එය කළ හැකි ක්‍රම තුනක් තිබේ. 

  • නව ක්‍රියාවලි වර්ධනය කළ හැකි ආයතනික සීමාවන් තුළ නව ආයතනික ව්‍යුහයන් නිර්මාණය කිරීම.
  • පවතින සංවිධානයෙන් ස්වාධීන සංවිධානයක් ඉවත් කර එය තුළ නව ගැටළුව විසඳීමට අවශ්‍ය නව ක්‍රියාවලීන් සහ වටිනාකම් වර්ධනය කිරීම.
  • නව කාර්යයේ අවශ්‍යතා සමඟ සමීපව ගැලපෙන ක්‍රියාවලි සහ අගයන් වෙනස් සංවිධානයක් ලබා ගන්න.

මේවා ඔබට වෙනස්කම් වඩාත් දක්ෂ ලෙස සැරිසැරීමට සහ අවිනිශ්චිත කාලවලදී ව්‍යාපාරය ස්ථාවර කිරීමට උපකාරී වේ.

ඔබේ තරඟකරුවන් අධ්‍යයනය කරන්න

ඔබේ තරඟකරුවන් ක්‍රියා කරන ආකාරය, ඔවුන් පිරිනමන නව නිෂ්පාදන මොනවාද සහ, ගනුදෙනුකරුවන් සමඟ සම්බන්ධ වීමට ඔවුන් භාවිතා කරන මෙහෙයුම් ක්‍රියාවලීන් පිළිබඳව අවධානය යොමු කරන්න. නව තරඟකරුවන් වෙළඳපොළට ඇතුළු වන විට හෝ පවතින තරඟකරුවන් නව කොටස් වලට ප්‍රසාරණය වන ආකාරය හඳුනා ගන්න. වඩාත්ම ප්‍රයෝජනවත් සහ වෙනස් කිරීමට ප්‍රතිචාර දක්වන උපාය මාර්ග හඳුනා ගැනීම සඳහා, කර්මාන්ත සම්මතයන් පිළිබඳ දැනුවත්භාවය පවත්වා ගැනීම අත්‍යවශ්‍ය වේ.

අවසාන වශයෙන්, බාධා ඇතිවීම සැමවිටම නරක දෙයක් නොවන බව මතක තබා ගන්න. ඇත්ත වශයෙන්ම, සම්පත්දායකත්වය, උපායමාර්ගික චින්තනය සහ නව්‍ය දස්කම් අනුව කඩාකප්පල්කාරී වෙනස්කම් ඔබේ ව්‍යාපාරයේ සැගවී ඇති හොඳම දේ පෙරට ගෙන ඒමට මාර්ගයක් බව ඔබට පෙනෙනු ඇත.

Diriya Sri Lanka
Diriya Sri Lankahttps://www.diriya.lk
Diriya.lk is a sustainability and social innovation initiative of Dialog Axiata PLC. The content available herein is aimed solely for the purposes of educating, guiding and assisting Micro, Small and Medium Enterprises (MSMEs) in navigating the challenges of the fast paced business world. As such, Dialog Axiata PLC, its staff, its officers or Directors shall not be liable for any direct, indirect, incidental, special, consequential, or punitive damages or damages for any loss of profits, revenue, business, savings or data, incurred due to the use of the content available on Diriya.lk.

Get in Touch

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

spot_imgspot_img

Related Articles

spot_img

Get in Touch

Latest Posts

X