spot_imgspot_img

ව්‍යවසායකයින් සඳහා අවදානම් කළමනාකරණය ප්‍රමුඛතාවයක් වන්නේ ඇයි?

ව්‍යාපාරික පරිසරයේ සහ ආර්ථිකයේ අවිනිශ්චිතතාවය සහ වේගයෙන් වෙනස් වන ස්වභාවය හේතුවෙන් කුඩා හා මධ්‍යම ප්‍රමාණයේ ව්‍යාපාර හිමි ව්‍යවසායකයින් සඳහා අවදානම් කළමනාකරණය වැදගත් හා අත්‍යාවශ්‍ය කුසලතාවකි. ඔවුන්ගේ මෙහෙයුම් කටයුතු කෙරෙහි බලපෑමක් ඇති කළ හැකි අවදානම් හඳුනා ගැනීම, විශ්ලේෂණය කිරීම සහ මෙම අවදානම් මගින් ඇති කරන බලපෑම අවම කිරීම සඳහා ක්‍රියාශීලී පියවර ගැනීම එයට ඇතුළත් වේ. අවදානම් කාර්යක්ෂමව කළමනාකරණය කරන ව්‍යාපාරවලට මුදල් ඉතිරි කර ගැනීමට, වඩා කාර්යක්ෂමව ක්‍රියා කිරීමට සහ වඩා හොඳ තීරණ ගැනීමට හැකිය. අවදානම් කළමනාකරණයේ මූලික කරුණු, කුඩා හා මධ්‍යම ප්‍රමාණයේ ව්‍යාපාරවලට (SMEs) එය අවශ්‍ය වීමට හේතු සහ අවදානම් කළමනාකරණ උපාය මාර්ග ක්‍රියාත්මක කිරීමට කුඩා හා මධ්‍යම ප්‍රමාණයේ ව්‍යාපාරවලට (SMEs) හට භාවිත කළ හැකි ක්‍රම මෙම ඉගෙනුම් ද්‍රව්‍ය තුළ ආවරණය කෙරේ.

කුඩා හා මධ්‍යම ප්‍රමාණයේ ව්‍යාපාරවලට සඳහා අවදානම් කළමනාකරණයේ වැදගත්කම:

මහා පරිමාණ ව්‍යාපාර හා සසඳන විට, සාමාන්‍යයෙන් ඔවුන්ට සීමිත සම්පත් ප්‍රමාණයක් සහ අනපේක්ෂිත අවදානම් සිදුවීමක බලපෑම අවශෝෂණය කර ගැනීමට අඩු නම්‍යශීලී බවක් ඇති නිසා කුඩා හා මධ්‍ය පරිමාණ ව්‍යවසායකයන් විශේෂයෙන් අවදානම්වලට ගොදුරු වේ. එහි ප්‍රතිඵලයක් වශයෙන්, මෙහෙයුම් කටයුතු අඛණ්ඩව පවත්වා ගැනීම හා ව්‍යාපාරයේ තිරසාර පැවැත්ම තහවුරු කිරීම සඳහා අවදානම් කළමනාකරණයට විශාල ප්‍රමුඛතාවයක් ලබා දීම සුළු හා මධ්‍ය පරිමාණ ව්‍යවසායකයන්ට ඉතා වැදගත් වේ. කුඩා හා මධ්‍ය පරිමාණ ව්‍යවසායකයින් හොඳ අවදානම් කළමනාකරණ   ක්‍රියාවලියක සහාය ඇතිව මූල්‍ය අවදානම්, සැපයුම් දාම අවදානම්, නියාමන අවදානම් සහ කීර්තිනාමය වැනි ඔවුන්ගේ මෙහෙයුම් කෙරෙහි බලපෑම් ඇති කළ හැකි අවදානම් හඳුනාගෙන ඒවා අවම කර ගැනීමට කටයුතු කළ යුතුය. අවදානම් තක්සේරු කිරීම සඳහා ව්‍යුහගත ක්‍රමවේදයක් ලබා දීමෙන් සහ අවදානම් තක්සේරුව මත පදනම්ව තීරණ ගැනීමෙන්, ඔවුන්ට තීරණ ගැනීමේ පහසුව සකසා   ගත හැකිය. අවසාන වශයෙන්, සම්පත් කාර්යක්ෂමවව බෙදා හැරි හැරීමට, අත්වැරදීම් සිදුවීමේ සම්භාවිතාව අඩු කිරීමට, කාර්යක්ෂමතාවය ඉහළ නැංවීමට, මෙන්ම අනපේක්ෂිත සිදුවීම් වලට  ක්ෂණිකව ප්‍රතිචාර දැක්වීමට සුදුසු හදිසි සැලසුම් නිර්මාණය කිරීමෙන් අවදානම් වලට ඔරොත්තු දීමේ හැකියාව වර්ධනය කිරීම සඳහා අවදානම් කළමනාකරණය ඉතා වැදගත් වේ.

අවදානම් කළමනාකරණ ක්‍රියාවලිය:

අවදානම් කළමනාකරණය යනු ස්වයංසිද්ධ ක්‍රියාකාරකමක් නොවන අතර එය ප්‍රධාන පියවර පහක් ඇතුළත් අඛණ්ඩ ක්‍රියාවලියකි.

1. අවදානම් හඳුනාගැනීම:

අවදානම් කළමනාකරණයේ පළමු පියවර වන්නේ ව්‍යාපාරයට බලපෑ හැකි අනාගත අවදානම් හඳුනා ගැනීමයි. අවදානම් තක්සේරුවක් සිදු කිරීමෙන් මෙය කළ හැකි අතර, ව්‍යාපාර පරිසරය, ඇල්මැති පාර්ශවයන් හා මෙහෙයුම් කටයුතු විශ්ලේෂණය කිරීම මගින් ක්‍රියා ව්‍යාපාරයට මතුවිය හැකි අනාගත අවදානම් හඳුනාගත් හැකිය. 

2. අවදානම් විශ්ලේෂණය කිරීම:

අවදානම් හඳුනාගත් පසු, ඊළඟ පියවර වන්නේ එක් එක් අවදානම් සිදුවීමේ සම්භාවිතාව සහ බලපෑම විශ්ලේෂණය කිරීමයි. අවදානම ඇතිවීමේ සම්භාවිතාව සහ එය එසේ වුවහොත් ව්‍යාපාරයට ඇති විය හැකි බලපෑම තක්සේරු කිරීම මෙයට ඇතුළත් වේ.

3. අවදානම් ඇගයීම:

අවදානම් විශ්ලේෂණය කිරීමෙන් පසුව, ඊළඟ පියවර වන්නේ එක් එක් අවදානම් වල වැදගත්කම තක්සේරු කිරීම සහ ව්‍යාපාරයට ඇති විය හැකි බලපෑම මත ඒවාට ප්‍රමුඛත්වය දීමයි.

4. අවදානම් කළමනාකරණ උපාය මාර්ග සංවර්ධනය කරන්න:

අවදානම් ඇගයීමට ලක් කර ප්‍රමුඛත්වය දුන් පසු, ඊළඟ පියවර වන්නේ හඳුනාගත් අවදානම් අවම කිරීම හෝ ඉවත් කිරීම සඳහා අවදානම් කළමනාකරණ උපාය මාර්ග සංවර්ධනය කිරීමයි. මෙයට  අවදානම් පාලන ක්‍රියා ක්‍රියාමාර්ග සැකසීම, හදිසි අවස්ථාවල  ක්‍රියාත්මක කළ හැකි සැලසුම් සකස් කර තබා ගැනීම හෝ අවදානම තෙවන පාර්ශවයකට පැවරීම ඇතුළත් විය හැකිය.

5. අධීක්ෂණය සහ සමාලෝචනය:

අවසාන පියවර වන්නේ අවදානම් කළමනාකරණ උපාය මාර්ගවල සඵලතාවය නිරීක්ෂණය කිරීම සහ සමාලෝචනය කිරීම සහ ඒවා අදාළ සහ ඵලදායී බව සහතික කිරීම සඳහා අවශ්‍ය පරිදි  ක්‍රියාමාර්ග ගැනීමයි.

කුඩා හා මධ්‍යම ප්‍රමාණයේ ව්‍යාපාර සඳහා අවදානම් කළමනාකරණ උපාය මාර්ග:

කුඩා හා මධ්‍ය පරිමාණ ව්‍යවසායකයන්ට විය හැකි අවදානම් අවම කර ගැනීමට සහ ඔවුන්ගේ ඔරොත්තු දීමේ හැකියාව වැඩි කිරීමට අවදානම් කළමනාකරණ උපාය මාර්ග කිහිපයක් ක්‍රියාත්මක කළ හැකිය. ඒවායින් සමහරක් පහත දැක්වේ:

අවදානම් කළමනාකරණ සැලැස්මක් සකස් කිරීම: කුඩා හා මධ්‍ය පරිමාණ ව්‍යවසායකයින් විසින් විභව අවදානම් හඳුනා ගැනීම, විශ්ලේෂණය කිරීම සහ ඇගයීම සහ අවදානම් කළමනාකරණ උපාය මාර්ග සංවර්ධනය කිරීම සඳහා පියවර ගෙනහැර දක්වන විස්තීර්ණ අවදානම් කළමනාකරණ සැලැස්මක් සකස් කළ යුතුය. අවදානම් කළමනාකරණ උපාය මාර්ග අදාළ සහ ඵලදායී ලෙස පවතින බව සහතික කිරීම සඳහා ඒවා නිරීක්ෂණය කිරීම සහ සමාලෝචනය කිරීමේ ක්‍රියාවලියක් ද සැලැස්මට ඇතුළත් විය යුතුය.

සැපයුම්කරුවන් විවිධාංගීකරණය කිරීම: SMEs සැපයුම් දාම අවදානම් අවම කිරීම සඳහා ඔවුන්ගේ සැපයුම්කරුවන් විවිධාංගීකරණය කිරීම සලකා බැලිය යුතුය. විකල්ප සැපයුම්කරුවන් හඳුනාගෙන ඔවුන් සමඟ සබඳතා ඇති කර ගැනීමෙන් මෙය සාක්ෂාත් කරගත හැකිය.

මූල්‍ය පාලනයන් ස්ථාපිත කිරීම: කුඩා හා මධ්‍ය පරිමාණ ව්‍යවසායකයින් වංචාව, සහ මුදල් අවභාවිතය වැනි මූල්‍ය අවදානම් කළමනාකරණය කිරීම සඳහා මූල්‍ය පාලන ස්ථාපිත කළ යුතුය. මූල්‍ය ගණුදෙණු නිසි ලෙස විධිමත් ක්‍රියා පටිපාටියකට අනුව සිදු කිරීම, ඒවා නිසි පරිදි වාර්තාගත කර ඇති බව සහ ප්‍රතිසන්ධානය කර ඇති බව සහතික කරන ප්‍රතිපත්ති සහ ක්‍රියා පටිපාටි ක්‍රියාත්මක කිරීමෙන් මෙය සාක්ෂාත් කරගත හැකිය.

හදිසි සැලසුම් සංවර්ධනය කිරීම: කුඩා හා මධ්‍ය පරිමාණ ව්‍යවසායකයින් ඔවුන්ගේ මෙහෙයුම්වලට බලපෑ හැකි අනපේක්ෂිත සිදුවීම් කළමනාකරණය කිරීමට හදිසි සැලසුම් සකස් කළ යුතුය. ව්‍යසනයක් හෝ වෙනත් අනපේක්ෂිත සිදුවීමක දී ගත යුතු පියවර ගෙනහැර දක්වන ව්‍යාපාර අඛණ්ඩ සැලැස්මක් සංවර්ධනය කිරීම මෙයට ඇතුළත් විය හැකිය.

අධීක්ෂණ නියාමන අනුකූලතාව: කුඩා හා මධ්‍ය පරිමාණ ව්‍යවසායකයින් අදාළ නීති සහ රෙගුලාසිවලට අනුකූල වන බව සහතික කිරීම සඳහා නියාමන අනුකූලතාව නිරීක්ෂණය කළ යුතුය. අනුකූලතාව සහතික කරන ප්‍රතිපත්ති සහ ක්‍රියා පටිපාටි සංවර්ධනය කිරීම සහ විභව අනුකූලතා ගැටළු හඳුනා ගැනීම සඳහා නිතිපතා විගණන පැවැත්වීම මගින් මෙය සාක්ෂාත් කරගත හැකිය.

අවසාන වශයෙන්, අවදානම් කළමනාකරණය යනු කුඩා හා මධ්‍ය පරිමාණ ව්‍යවසායකයින් තම ව්‍යාපාරවල සාර්ථකත්වය සහ තිරසාරත්වය ළඟා කර ගැනීම සඳහා වර්ධනය කර ගත යුතු තීරණාත්මක කුසලතාවකි. ඵලදායී අවදානම් කළමනාකරණය යනු විභව අවදානම් හඳුනා ගැනීම, ඒවා විශ්ලේෂණය කිරීම සහ ඒවා අවම කිරීමට හෝ වළක්වා ගැනීමට පියවර ගැනීමයි. මෙම කුසලතාව වර්ධනය කර ගැනීමෙන්, ව්‍යවසායකයින්ට සාර්ථක තීරණ ගැනීම, අනපේක්ෂිත සිදුවීම්වල බලපෑම අඩු කර ගැනීම සහ ඔවුන්ගේ ව්‍යාපාර වත්කම් ආරක්ෂා කර ගත හැකිය. වෙනස් වන තත්වයන්ට අනුවර්තනය වීමට සහ ඔවුන්ගේ ව්‍යාපාරයේ දිගුකාලීන සාර්ථකත්වය සහතික කිරීමට ව්‍යවසායකයින්ට තම අවදානම් කළමනාකරණ උපාය මාර්ග අඛණ්ඩව ඇගයීමට හා වැඩිදියුණු කිරීමට වැදගත් වේ. අවසාන වශයෙන්, කුඩා හා මධ්‍ය පරිමාණ ව්‍යවසායකයින්ට වර්තමාන තරඟකාරී සහ ගතික ව්‍යාපාරික පරිසරය තුළ පැවැත්මට සහ දියුණු වීමට අවදානම් කළමනාකරණය ප්‍රගුණ කිරීම අත්‍යවශ්‍ය වේ.


Diriya Sri Lanka
Diriya Sri Lankahttps://www.diriya.lk
Diriya.lk is a sustainability and social innovation initiative of Dialog Axiata PLC. The content available herein is aimed solely for the purposes of educating, guiding and assisting Micro, Small and Medium Enterprises (MSMEs) in navigating the challenges of the fast paced business world. As such, Dialog Axiata PLC, its staff, its officers or Directors shall not be liable for any direct, indirect, incidental, special, consequential, or punitive damages or damages for any loss of profits, revenue, business, savings or data, incurred due to the use of the content available on Diriya.lk.

Get in Touch

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

spot_imgspot_img

Related Articles

spot_img

Get in Touch

Latest Posts

X